Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Avezaat - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Avezaat - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Sawadieka!

Oftewel hallo :P het eerste woord wat ik niet meer zal vergeten van de thaise taal. echt veel verder dan gedag zeggen en bedanken kom ik nog niet, maar daar heb ik nog wel even de tijd voor!

En dan nu maar even wat verhalen van mijn eerste dagen Thailand. Het begon natuurlijk met huilen op Schiphol, ik wijt het aan de sfeer die daar hangt, maar achteraf viel het allemaal nog mee. De reis verliep vlekkeloos zonder ook maar een bumpje turbulentie, zowaar smakelijke maaltijden,films kijken (tegenwoordig heb je niet alleen je eigen tv scherm en keuze uit 100 films, maar kan je zelfs games spelen met de afstandsbediening, I like) en verder vooral slapen met mijn ipod aan. Tijdens de laatste paar min in het vliegtuig vrienden gemaakt met een ouder stel achter mij en een meisje die op hun rij zat, allemaal moesten ze naar bangkok, het oudere stel voor vakantie en het meisje omdoor te reizen na 1 dag richting chiang mia voor stage. Hoe dan ook, samen hebben we de eerste gekte van thailand kunnen bewonderen, zoals drukte in het verkeer, roze taxi's die van binnen helemaal zijn uitgerust met gekke voorwerpen, de vriendelijke mensen en de hitte. Groot voordeel van dat oudere stel is dat zij meteen de taxi voor ons meisjes wilden betalen en we dus gratis in bangkok aankwamen. Daarna verder wandelen opzoek naar mijn geboekte hostel en een slaapplek voor het meisje, dat duurde wat langer dan verwacht maar ook dat lukte en vond ik niet veel later mijn hostel en plots voelde ik me erg alleen. want daar zit je dan op je kamertje... Maar gelukkig is daar skype en een moeder die je altijd weer even een hart onder de riem steekt en dan ga je maar de straat op om de omgeving te verkennen, waar lieve thaise mensen die wel engels spreken me al geweldig hielpen en welkom heten en ik voelde me duidelijk al meer op mijn gemak. Na een eerste diner vroeg gaan slapen want eigenlijk was ik wel uitgeput.

Na een warme nacht op een keihard bed waarbij je elke veer voelt, opgestaan en het plan omwat dingen te gaan bezoeken. Uiteraard direct verdwaald, maar dan wel samen met een ander ouder nederlands stel. Omhoog geklommen een tempel op met hun, een ongeluk gezien waarbij de thai lekker bleef liggen midden op straat met bloed uit zijn mond en niemand die iets doet (zelfs de politie liep maar een beetje rond met verdwaalde blikken) en uiteindelijk weer eigen weegs gegaan op weg naar het grote paleis en Wat Po tempel. Weer verdwaald (straatnamen zijn hier niet zo duidelijk als bij ons merk je al snel en ga je maar op je richtinsgevoel af, degene die mij goed kennen weten ook dat dat niet altijd vlekkeloos werkt) maar toch uiteindelijk zag ik daar Wat Po, snel nog meer kleren aan om je te bedekken en was ik al 3 liter kwijt aan vocht. Het hoort erbij laten we maar zeggen. Daarna langs het groot paleis maar dat ging al bijna dicht en ik heb dat maar voor een andere keer bewaard. Snel de ferry genomen over de rivier en daar weer een tempel bezocht en beklommen, (te steile trappen zal ik even vermelden!). Daar werd ik aangesproken door een duitse jongen die ik ook al eerder bij de andere tempel heb gezien en toen besloten we maar samen de weg te vervolgen, dat betekende de zonsondergang bekijken vanaf een goed uitzichtpunt volgens de lonely planet, de amuletmarkt aflopen,ergens wat eten en drinken en plannen maken voor de volgende dag: een tour naar de floating market.

Dus zodoende de volgende dag zorgen dat ik om13.00 klaar stond, maar eerst nog een nieuw hostel gevonden omdat ik niet langer in het andere kon blijven. Hoog seizoen... Dat geregeld en met de tour mee in een minibusje een uurtje rijden naar buiten de stad. Eerst een markt gezien die letterlijk plaatsvind op een spoorbaan en dus als de trein komt (2x per uur) dan moet iedereen in 1 minuut weg zijn en daarna gaat alles direct weer door. Prachtig om te zien, daar meteen wat lekker kleine banaantje gekocht voor 15 cent = nog geen 40 eurocent voor 15 bananen,mijn eerste encounter met een grote rat (ze zijn nog groter dan al die straatkatjes!) en daarna op weg naar de floating market. Dat is echt leuk om te zien want de stalletjes en de restaurantjes zeg maar bevinden zich in een bootje op het water en langs de kant staan de mensen die dingen kopen. Prachtig! Lekker rondgesnuffeld en daarna was er nog een uur in een longtail boot over de rivier om de vuurvliegjes te zien net na zonsondergang. Ik wist niet dat vuurvliegjes aan en uit knipperen maar sommige bomen leken wel wat op kerstverlichting zo mooi door alle vuurvliegjes! en lekker uitgewaaid op de rivier. Toen terug naar bangkok waarna de duitser en ik (michael heet hij trouwens) zijn laatste geld op hebben gedronken aan cocktails. Tja hij wilde dat zelf want hij vertrekt morgen richting huis en ik wil hem daar best bij helpen hoor :P

Mijn nieuwe hostel bevalt uitstekend en ondanks ook een hard bed beter geslapen, zal wel door de airco komen... En vanochtend heb ik maar een chill dag gehouden, dus uitslapen, ontbijten, beetje rondlopen,foto's uploaden, dit schrijven en ooh ja eerst een half uur met een meisjes in het engels praten om er dan achter te komen dat we beide nederlands zijn, helaas vertrok zij na een uurtje richting vliegveld en daar heb ik dus niet veel meer aan voor de rest van mijn trip. Het plan lijkt nu om eerst nog even te chillen,dan nog de laatste middig/avond met de duitser op te trekken, morgen dan richting het groot paleis, dat moet je toch hebben gezien en uiteraard weer verkassen naar een nog onbekend hostel!

Dat is in een beetje grote notendop mijn belevenissen van 3 dagen Thailand. Vast ben ik 100 kleine dingen vergeten,zoals het lekkere eten, de goedkope spullen, mijn mooie harem achtige broek voor bedenkkingen in tempels, een nederlandse jongen/man die hier al 6 jaar woont die je aanspreekt of je canadees of nederlands bent om vervolgens op zijn kosten thee te drinken en tips te krijgen en de verwondering over de chaos van treinen, bussen en weet ik het niet wat waar zelfs de thaise mensen geen raad mee weten.

Oftewel, samenvattend: chaos, warm en lekker zweten, lekker eten, vriendelijke mensen en een totaal andere wereld waar je toch best snel went!

  • 07 Januari 2013 - 11:54

    Nick:

    Wat ziet het er allemaal mooi uit daar! Hier is het vooral grijs, nat en droevig. Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende avontuur! ;)

  • 07 Januari 2013 - 14:03

    Sandra:

    Klinkt goed. Ik zie het allemaal helemaal voor me (waar de foto's ook bij hielpen). Wat is het toch heerlijk kleurrijk. Wat een geweldig avontuur. XOXO

  • 07 Januari 2013 - 14:29

    Annie Verwoert:

    Lieverd wat een belevenis, Ik wou dat ik een jaar of 40- 50 jonger was, dan begon ik er vast ook nog aan,maar ja die hitte hè!! maar goed geniet met volle teugen want het is voorbij voordat je er erg in hebt.Heel veel liefs en we kijken alvast weer uit naar het volgende mailtje.veel liefs oma

  • 07 Januari 2013 - 15:35

    Loes:

    Rian! Dat klinkt allemaal heerlijk Zuid-Oost Aziatisch! Lekker tempeltjes en marktjes en hitte en viezigheid en harde bedden en mensen ontmoeten. Ik mis het! Geniet je kapot! Xxx en ook van Roos

  • 07 Januari 2013 - 19:10

    Ans:

    Je hebt ons al een heel goed beeld gegeven van je belevenissen! Dat smaakt naar meer. Grappig dat jullie pas na een half uur door hadden dezelfde nationaliteit te hebben. Wel jammer dat je maar (weer) 2 nachten in dat hostel kan verblijven. Maar ja, wie weet tref je het bij de volgende nog weer beter, dan heb je iedere keer een "upgrade" (haha). liefs, ma

  • 07 Januari 2013 - 19:22

    Ivonne:

    pas 3 dagen daar en wat heb je al een hoop meegemaakt en geleerd. Nou weet je ook waarom het handig is om als 1e te vragen "waar kom je vandaan"? ; kun je tenminste meteen Nederlands praten;).
    Apart hoor om die markt te zien zo op / langs de rails! en die drukte, wauw. tip: koop een kompas:) ? ha ha, ach je hebt een knap mondje dus dan kom je er ook.
    have fun en kijk uit naar je volgende verslag
    Ivonne

  • 07 Januari 2013 - 19:37

    Pa:

    Hoi liefje fijn dat ik weer wat gehoord heb van je,ze zeggen wel eens geen bericht goed bericht maar toch.Ik neem mijn petje af voor je dat je zo dit avontuur in bent gestapt en na enige aanpassing en eenzaamheid in zo'n vreemd land je weg begint te vinden.Ga lekker verder met je ervaringen en cultuur snuiven volg vooral je hart en ga er vooral van genieten het is zo weer voorbij al denk je dat je nog alle tijd hebt.Zal aan je denken dus je bent niet alleen ,Tot mails Hou van je Pa./wilma.

  • 08 Januari 2013 - 23:03

    Carolien:

    Harstikke leuk joh! Ik zit hier helemaal mee te genieten :))) Have fun…Enjoy life to the fullest and be safe!!! xoxoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 6751

Voorgaande reizen:

03 Januari 2013 - 27 Maart 2013

Thailand, Maleisië en Singapore

Landen bezocht: